e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων


35684




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΖΑΡΙΑ_ΤΘ_35684

!ΘΕΜΑ 4
!Δυο παίκτες παίζουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
!Στο παιχνίδι αυτό ρίχνει καθένας διαδοχικά ένα ζάρι.
!Κάθε ρίψη ζαριού μπορεί να είναι οποιοσδήποτε ακέραιος αριθμός από 1 έως και 6.
!Νικητής σε κάθε γύρο του παιχνιδιού είναι όποιος φέρει μεγαλύτερο αριθμό από τον άλλον.
! Αν οι παίκτες φέρουν τον ίδιο αριθμό, ο γύρος λήγει με ισοπαλία.
!Το παιχνίδι έχει 21 γύρους.
!
!Να αναπτύξετε πρόγραμμα στην γλώσσα προγραμματισμού ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
!4.1.  Να διαβάζει τα ονόματα των δύο παικτών. Για κάθε γύρο του παιχνιδιού
!να διαβάζει τους αριθμούς από τις ρίψεις των δύο παικτών.
!Η κάθε ρίψη πρέπει να είναι αριθμός μεταξύ του 1 και του 6.
!Σε περίπτωση που η εισαγωγή κάποιου αριθμού είναι έξω από τα επιτρεπτά όρια
!να ζητείται εκ νέου αριθμός μέχρι να δοθεί έγκυρη τιμή.
!Μονάδες 9
!
!4.2. Να υπολογίζει και να εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα το όνομα του παίκτη,
!ο οποίος κέρδισε στο τέλος των 21 γύρων ή αν έχουμε ισοπαλία.
!Μονάδες 10
!
!4.3. Να υπολογίζει και να εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα σε πόσους γύρους έφεραν
!και οι δυο παίκτες τον  αριθμό 6.
!Μονάδες 6


ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: παικτης1, παικτης2
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ζαρι1, ζαρι2, i, νικες1, νικες2, ισοπαλιες, διπλα6
ΑΡΧΗ
! 4.1 Ανάγνωση ονομάτων παικτών
  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το όνομα του 1ου παίκτη: '
  ΔΙΑΒΑΣΕ παικτης1
  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το όνομα του 2ου παίκτη: '
  ΔΙΑΒΑΣΕ παικτης2

! Αρχικοποίηση μετρητών
  νικες1 <- 0
  νικες2 <- 0
  ισοπαλιες <- 0
  διπλα6 <- 0

! 21 γύροι παιχνιδιού
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 21
! Είσοδος ζαριού παίκτη 1 με έλεγχο
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Γύρος ', i, ': Δώσε ρίψη για τον ', παικτης1, ' (1-6): '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ζαρι1
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ζαρι1 >= 1 ΚΑΙ ζαρι1 <= 6

! Είσοδος ζαριού παίκτη 2 με έλεγχο
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Γύρος ', i, ': Δώσε ρίψη για τον ', παικτης2, ' (1-6): '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ζαρι2
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ζαρι2 >= 1 ΚΑΙ ζαρι2 <= 6

! Έλεγχος αποτελέσματος γύρου
    ΑΝ ζαρι1 > ζαρι2 ΤΟΤΕ
      νικες1 <- νικες1 + 1
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ζαρι2 > ζαρι1 ΤΟΤΕ
      νικες2 <- νικες2 + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      ισοπαλιες <- ισοπαλιες + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

! Έλεγχος αν έφεραν και οι δύο 6
    ΑΝ ζαρι1 = 6 ΚΑΙ ζαρι2 = 6 ΤΟΤΕ
      διπλα6 <- διπλα6 + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! 4.2 Τελικός νικητής
  ΑΝ νικες1 > νικες2 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Νικητής είναι ο ', παικτης1
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ νικες2 > νικες1 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Νικητής είναι ο ', παικτης2
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Το παιχνίδι έληξε ισόπαλο.'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

! 4.3 Πόσες φορές έφεραν και οι δύο 6
  ΓΡΑΨΕ 'Και οι δύο παίκτες έφεραν 6 σε ', διπλα6, ' γύρους.'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2025 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος