e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων


35162




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ DI_UOA_ΤΘ_35162
!ΘΕΜΑ 4
!Το Τμήμα Πληροφορικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
!διατηρεί τα στοιχεία των πρωτοετών φοιτητών/τριών του σε πίνακες.
!Ο μέγιστος αριθμός φοιτητών που μπορούν να φοιτήσουν στο τμήμα είναι 120.
!
!Να αναπτύξετε πρόγραμμα στην ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
!4.1. Nα διαβάζει το πλήθος των φοιτητών του τμήματος ελέγχοντας ότι η καταχώριση
!είναι μεταξύ 1 και 120. Στην περίπτωση εισαγωγής τιμής μεγαλύτερης του 120 ή μικρότερης
! του 1, το πρόγραμμα πρέπει να ζητάει νέα τιμή μέχρι να δοθεί έγκυρη.
!Στη συνέχεια να διαβάζει για κάθε φοιτητή/φοιτήτρια  το ονοματεπώνυμο
!και τη βαθμολογία του/ης στα 12 μαθήματα του πρώτου έτους φοίτησης,
!ελέγχοντας  ότι κάθε βαθμός που εισάγεται είναι μεταξύ 0 και 10.
!Στην περίπτωση εισαγωγής τιμής μεγαλύτερης του 10 ή μικρότερης του 0,
!το πρόγραμμα πρέπει να ζητάει νέα τιμή μέχρι να δοθεί έγκυρη.
!Τα ονοματεπώνυμα των φοιτητών/φοιτητριών και οι βαθμοί τους να αποθηκεύονται
!σε μονοδιάστατο πίνακα ΟΝ[120] και δισδιάστατο πίνακα ΒΑΘ[120,12], αντίστοιχα.
!Μονάδες 8
!
!4.2. Με την βοήθεια της Διαδικασίας ΜΕΣΟΣ_ΟΡΟΣ να υπολογίζει τους μέσους όρους
!των φοιτητών/τριών και να εμφανίζει τον γενικό μέσο όλων των φοιτητών/τριών.
!Μονάδες 9
!
!4.3. Να αναζητά, να βρίσκει και να εμφανίζει το όνομα του φοιτητή/τριας
!που έχει το μεγαλύτερο μέσο όρο. Υποθέτουμε ότι υπάρχει μόνο ένας/μία φοιτητής/τρια
!με τον μεγαλύτερο μέσο όρο.
!Μονάδες 8

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[120], tempΟνομα
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΒΑΘ[120, 12], ΜΕΣΟΣ[120], γενικος_ΜΟ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, n
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: βαθμος
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: maxΜ

ΑΡΧΗ

! --- 4.1 Εισαγωγή πλήθους φοιτητών ---
  ΓΡΑΨΕ "Δώσε πλήθος φοιτητών: "
  ΔΙΑΒΑΣΕ n
  ΟΣΟ n < 1 Η n > 120 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΓΡΑΨΕ "Μη έγκυρος αριθμός. Δώσε πάλι: "
    ΔΙΑΒΑΣΕ n
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! --- 4.1 Εισαγωγή στοιχείων φοιτητών ---
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ n
    ΓΡΑΨΕ "Δώσε ονοματεπώνυμο φοιτητή/τριας ", i, ": "
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[i] 
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΓΡΑΨΕ "Δώσε βαθμό για μάθημα ", j, ": "
      ΔΙΑΒΑΣΕ βαθμος
      ΟΣΟ βαθμος < 0 Η βαθμος > 10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
        ΓΡΑΨΕ "Μη έγκυρος βαθμός. Δώσε πάλι: "
        ΔΙΑΒΑΣΕ βαθμος
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΒΑΘ[i, j] <- βαθμος
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ



! --- 4.2Κλήση διαδικασίας  ---
  ΚΑΛΕΣΕ ΜΕΣΟΣ_ΟΡΟΣ (ΒΑΘ, n, ΜΕΣΟΣ) 


! --- 4.3 Εύρεση φοιτητή με μεγαλύτερο μέσο όρο ---
  maxΜ <- ΜΕΣΟΣ[1] 
  tempΟνομα <- ΟΝ[1] 
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ n
    ΑΝ ΜΕΣΟΣ[i] > maxΜ ΤΟΤΕ
      maxΜ <- ΜΕΣΟΣ[i] 
      tempΟνομα <- ΟΝ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ "Ο φοιτητής/τρια με τον μεγαλύτερο μέσο όρο: ", tempΟνομα, " -> ", maxΜ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


! --- 4.2 Διαδικασία για μέσο όρο ---

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΣΟΣ_ΟΡΟΣ (ΒΑΘΜ, πληθος, ΜΟ) 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πληθος, i, j
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΒΑΘΜ[120, 12], ΜΟ[120], αθρ, αθρ_ΜΟ
ΑΡΧΗ
  αθρ_ΜΟ <- 0
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος

    αθρ <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      αθρ <- αθρ + ΒΑΘΜ[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΜΟ[i] <- αθρ/ 12
    αθρ_ΜΟ <- αθρ_ΜΟ + ΜΟ[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Γενικός μέσος όλων των φοιτητών/τριών: ', αθρ_ΜΟ/ πληθος
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ





Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2025 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος