e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων


34681




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πανελλήνιο_Σχολικό_Δίκτυο_ΤΘ_34681

!ΘΕΜΑ 4
!Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο καταγράφει στατιστικά στοιχεία επισκέψεων
!για τους ιστότοπους 100 σχολικών μονάδων σε διάστημα 2 εξαμήνων.
!Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
!
!4.1.      α) Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.
!β) Να διαβάζει τις ονομασίες 100 σχολικών μονάδων και τον αριθμό των επισκέψεων
!που δέχθηκε κάθε σχολική μονάδα για κάθε εξάμηνο (δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας).
!Μονάδες 8
!
!4.2. Να υπολογίζει και να εμφανίζει πόσες σχολικές μονάδες είχαν περισσότερες
!επισκέψεις στο πρώτο εξάμηνο απ' ότι στο δεύτερο.
!Μονάδες 10
!
!4.3. Να εμφανίζει τις ονομασίες των σχολικών μονάδων, ταξινομημένα σε φθίνουσα σειρά,
!με βάση τον αριθμό των επισκέψεων του πρώτου μόνο εξαμήνου.
!Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν 2 σχολικές μονάδες με ακριβώς τον ίδιο
!αριθμό επισκέψεων το πρώτο εξάμηνο.
!Μονάδες 7

ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  ΣΧΟΛΕΙΑ = 100
  ΕΞΑΜΗΝΑ = 2

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝΟΜΑ[ΣΧΟΛΕΙΑ], tempName
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΞΑΜΗΝΑ], i, j, temp, μετρητής

ΑΡΧΗ

! --- 4.1 Ανάγνωση δεδομένων ---
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε όνομα σχολείου ', i, ': '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ[i] 
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΕΞΑΜΗΝΑ
      ΓΡΑΨΕ 'Δώσε επισκέψεις για το σχολείο ', ΟΝΟΜΑ[i], ' στο εξάμηνο ', j, ': '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[i, j] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! --- 4.2 Υπολογισμός πόσα σχολεία είχαν περισσότερες επισκέψεις στο 1ο εξάμηνο ---
  μετρητής <- 0
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΑΝ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[i, 1] > ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[i, 2] ΤΟΤΕ
      μετρητής <- μετρητής + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Συνολικά ', μετρητής, ' σχολεία είχαν περισσότερες επισκέψεις στο 1ο εξάμηνο.'

! --- 4.3 Ταξινόμηση κατά φθίνουσα σειρά με βάση το 1ο εξάμηνο ---
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΓΙΑ j ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΧΡΙ i ΜΕ ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j - 1, 1] < ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j, 1] ΤΟΤΕ
! Ανταλλαγή επισκέψεων πρώτου εξαμήνου
        temp <- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j - 1, 1] 
        ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j - 1, 1] <- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j, 1] 
        ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j, 1] <- temp

! Ανταλλαγή επισκέψεων δεύτερου εξαμήνου (για να μείνει συνεπής η πληροφορία)
! Θα ήταν υποχρεωτικό αν ζητούσε πρώτα το 4.3 (ταξινόμηση) και μετά το 4.2
! (σύγκριση πρώτου και δεύτερου εξάμηνου).
        temp <- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j - 1, 2] 
        ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j - 1, 2] <- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j, 2] 
        ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[j, 2] <- temp

! Ανταλλαγή ονομάτων
        tempName <- ΟΝΟΜΑ[j - 1] 
        ΟΝΟΜΑ[j - 1] <- ΟΝΟΜΑ[j] 
        ΟΝΟΜΑ[j] <- tempName
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Σχολεία ταξινομημένα με βάση τις επισκέψεις 1ου εξαμήνου (φθίνουσα σειρά):'
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΓΡΑΨΕ ΟΝΟΜΑ[i], ' -> ', ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ[i, 1], ' επισκέψεις στο 1ο εξάμηνο'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2025 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος