e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων


33032




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πρωτάθλημα_ΤΘ_33032
!ΘΕΜΑ 4
!Στο πρωτάθλημα Α' εθνικής συμμετέχουν 16 ομάδες που δίνουν 15 Χ 2 αγώνες.
!Η ομάδα 1 δεν αγωνίζεται με την ομάδα 1, η 2 με την 2 κοκ).
!Να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
!4.1
!Περιλαμβάνοντας κατάλληλο τμήμα δηλώσεων, να διαβάζει τα ονόματα των 16 ομάδων
!και να τα καταχωρεί σε κατάλληλο πίνακα.
!Μονάδες 6
!4.2
!Να διαβάζει τη βαθμολογία των 15 αγώνων του πρώτου γύρου των 16 ομάδων
!και να ελέγχει τη σωστή εισαγωγή δεδομένων (2, 1 ή 0).
!(Στην περίπτωση που καταχωρηθεί 2 -νίκη- στην αντίπαλη ομάδα καταχωρείται 0,
! στην περίπτωση ισοπαλίας και στις δύο ομάδες καταχωρείται 0     ( *** 1)
! και στην περίπτωση ήττας στην αντίπαλη ομάδα 2).
!Μονάδες 8
!4.3
!Να υπολογίζει το άθροισμα της βαθμολογίας κάθε ομάδας.
!Μονάδες 5
!4.4
!Να βρίσκει την πρωταθλήτρια ομάδα και να εμφανίζει το όνομά της.
!(Υποθέστε ότι μία μόνο ομάδα έχει την υψηλότερη βαθμολογία).
!Μονάδες 6


! -----------------------
! Σχόλια για καλύτερη κατανόηση της εκφώνησης.
! Η εκφώνηση λέει ότι καταχώριση 2 σημαίνει νίκη του γηπεδούχου.
! Δεν είναι ΠΡΟ-ΠΟ   1 - X - 2
!
! Επίσης η ενδεικτική λύση δίνει 1 βαθμό στην ισοπαλία και όχι 0 όπως λέει η εκφώνηση.
! Η εκφώνηση δίνει 2 βαθμούς στη νίκη. (Είναι παλιά Α εθνική, όχι Champion League...)
! -----------------------


ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΜΑΔΕΣ[16] 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΓΩΝΕΣ[16, 16], ΒΑΘΜΟΙ[16], i, j, ΜΑΧ, ΘΕΣΗ
ΑΡΧΗ

! 4.1 Εισαγωγή ονομάτων ομάδων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΜΑΔΕΣ[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! 4.2 Εισαγωγή αποτελεσμάτων αγώνων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
      ΑΝ (i <> j) ΤΟΤΕ            ! Καμιά ομάδα δεν δίνει αγώνα με τον εαυτό της
        ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          ΓΡΑΨΕ 'Δώσε αποτέλεσμα αγώνα ', ΟΜΑΔΕΣ[i], ' - ', ΟΜΑΔΕΣ[j] 
          ΓΡΑΨΕ '(2=νίκη 1ης, 0=ήττα 1ης, 1=ισοπαλία): '
          ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΓΩΝΕΣ[i, j] 
        ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 2) Η (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 1) Η (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 0) 
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΑΓΩΝΕΣ[i, j] <- 0
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! 4.3. Υπολογισμός βαθμολογίας ομάδων με βάση τα αποτελέσματα των αγώνων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
    ΒΑΘΜΟΙ[i] <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
      ΑΝ (i <> j) ΤΟΤΕ
        ΑΝ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 2) ΤΟΤΕ
          ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 2                  ! κερδίζει ο i , χάνει ο j
          ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 0
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 1) ΤΟΤΕ
          ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 1                                  ! ισόπαλοι
          ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 1
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 0                  ! κερδίζει ο j , χάνει ο i
          ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 2
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! 4.4 Εύρεση πρωταθλήτριας ομάδας
  ΜΑΧ <- ΒΑΘΜΟΙ[1] 
  ΘΕΣΗ <- 1
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 16
    ΑΝ ΒΑΘΜΟΙ[i] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ <- ΒΑΘΜΟΙ[i] 
      ΘΕΣΗ <- i
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ ΟΜΑΔΕΣ[ΘΕΣΗ] 
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 




Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2025 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος