e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πρωτάθλημα_ΤΘ_33032
!ΘΕΜΑ 4
!Στο πρωτάθλημα Α' εθνικής συμμετέχουν 16 ομάδες που δίνουν 15 Χ 2 αγώνες.
!Η ομάδα 1 δεν αγωνίζεται με την ομάδα 1, η 2 με την 2 κοκ).
!Να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
!4.1
!Περιλαμβάνοντας κατάλληλο τμήμα δηλώσεων, να διαβάζει τα ονόματα των 16 ομάδων
!και να τα καταχωρεί σε κατάλληλο πίνακα.
!Μονάδες 6
!4.2
!Να διαβάζει τη βαθμολογία των 15 αγώνων του πρώτου γύρου των 16 ομάδων
!και να ελέγχει τη σωστή εισαγωγή δεδομένων (2, 1 ή 0).
!(Στην περίπτωση που καταχωρηθεί 2 -νίκη- στην αντίπαλη ομάδα καταχωρείται 0,
! στην περίπτωση ισοπαλίας και στις δύο ομάδες καταχωρείται 0 ( *** 1)
! και στην περίπτωση ήττας στην αντίπαλη ομάδα 2).
!Μονάδες 8
!4.3
!Να υπολογίζει το άθροισμα της βαθμολογίας κάθε ομάδας.
!Μονάδες 5
!4.4
!Να βρίσκει την πρωταθλήτρια ομάδα και να εμφανίζει το όνομά της.
!(Υποθέστε ότι μία μόνο ομάδα έχει την υψηλότερη βαθμολογία).
!Μονάδες 6
! -----------------------
! Σχόλια για καλύτερη κατανόηση της εκφώνησης.
! Η εκφώνηση λέει ότι καταχώριση 2 σημαίνει νίκη του γηπεδούχου.
! Δεν είναι ΠΡΟ-ΠΟ 1 - X - 2
!
! Επίσης η ενδεικτική λύση δίνει 1 βαθμό στην ισοπαλία και όχι 0 όπως λέει η εκφώνηση.
! Η εκφώνηση δίνει 2 βαθμούς στη νίκη. (Είναι παλιά Α εθνική, όχι Champion League...)
! -----------------------
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΜΑΔΕΣ[16]
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΓΩΝΕΣ[16, 16], ΒΑΘΜΟΙ[16], i, j, ΜΑΧ, ΘΕΣΗ
ΑΡΧΗ
! 4.1 Εισαγωγή ονομάτων ομάδων
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΜΑΔΕΣ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! 4.2 Εισαγωγή αποτελεσμάτων αγώνων
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
ΑΝ (i <> j) ΤΟΤΕ ! Καμιά ομάδα δεν δίνει αγώνα με τον εαυτό της
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Δώσε αποτέλεσμα αγώνα ', ΟΜΑΔΕΣ[i], ' - ', ΟΜΑΔΕΣ[j]
ΓΡΑΨΕ '(2=νίκη 1ης, 0=ήττα 1ης, 1=ισοπαλία): '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΓΩΝΕΣ[i, j]
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 2) Η (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 1) Η (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 0)
ΑΛΛΙΩΣ
ΑΓΩΝΕΣ[i, j] <- 0
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! 4.3. Υπολογισμός βαθμολογίας ομάδων με βάση τα αποτελέσματα των αγώνων
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
ΒΑΘΜΟΙ[i] <- 0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
ΑΝ (i <> j) ΤΟΤΕ
ΑΝ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 2) ΤΟΤΕ
ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 2 ! κερδίζει ο i , χάνει ο j
ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 0
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (ΑΓΩΝΕΣ[i, j] = 1) ΤΟΤΕ
ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 1 ! ισόπαλοι
ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 1
ΑΛΛΙΩΣ
ΒΑΘΜΟΙ[i] <- ΒΑΘΜΟΙ[i] + 0 ! κερδίζει ο j , χάνει ο i
ΒΑΘΜΟΙ[j] <- ΒΑΘΜΟΙ[j] + 2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! 4.4 Εύρεση πρωταθλήτριας ομάδας
ΜΑΧ <- ΒΑΘΜΟΙ[1]
ΘΕΣΗ <- 1
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 16
ΑΝ ΒΑΘΜΟΙ[i] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
ΜΑΧ <- ΒΑΘΜΟΙ[i]
ΘΕΣΗ <- i
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ΟΜΑΔΕΣ[ΘΕΣΗ]
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ