e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πίνακας_συχνοτήτων_ΤΘ_31345
!ΘΕΜΑ 4
!Στον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής ενός Γενικού Λυκείου
!φοιτούν 82 μαθητές/τριες. Να αναπτύξετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!4.1. Να διαβάζει τον τελικό βαθμό κάθε μαθητή/τριας στο μάθημα της Πληροφορικής,
! ελέγχοντας ότι η καταχώριση είναι μεταξύ 1 και 20. Στην περίπτωση εισαγωγής τιμής
! μεγαλύτερης του 20 ή μικρότερης του 1, το πρόγραμμα πρέπει να ζητάει νέα τιμή
!μέχρι να δοθεί έγκυρη. Να θεωρήσετε πως ο τελικός βαθμός σε κάθε μάθημα είναι ακέραιος.
!Μονάδες 7
!4.2. Με την βοήθεια πίνακα συχνοτήτων ΣΥΧΝ είκοσι (20) θέσεων, να υπολογίζει
!και να εμφανίζει την συχνότητα εμφάνισης κάθε βαθμού.
!Μονάδες 8
!4.3. Να υπολογίζει και να εμφανίζει την μεγαλύτερη και την μικρότερη συχνότητα
!των τελικών βαθμών των μαθητών/τριών. Η μεγαλύτερη και η μικρότερη συχνότητα
!εμφανίζονται μόνο μία φορά η καθεμία στον πίνακα των συχνοτήτων.
!Μονάδες 10
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, βαθμός, μέγιστηΣυχν, ελάχιστηΣυχν
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΣΥΧΝ[20]
ΛΟΓΙΚΕΣ: ΒΡΕΘΗΚΕ
ΑΡΧΗ
! Αρχικοποίηση πίνακα συχνοτήτων
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
ΣΥΧΝ[i] <- 0
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! 4.1 Διαβάζουμε τους βαθμούς με έλεγχο εγκυρότητας
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 82
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ "Δώσε τον τελικό βαθμό του μαθητή ", i, " (1-20): "
ΔΙΑΒΑΣΕ βαθμός
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ βαθμός >= 1 ΚΑΙ βαθμός <= 20
ΣΥΧΝ[βαθμός] <- ΣΥΧΝ[βαθμός] + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Εύρεση μέγιστης και ελάχιστης συχνότητας
μέγιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[1]
! Αν βάζαμε, όπως προτείνουν οι ενδεικτικές λύσεις, ελάχιστο την πρώτη θέση
! του πίνακα, υπάρχει πιθνανότητα να είναι 0, που σημαίνει ότι δεν έχει
! δοθεί κάποιος βαθμός. Άρα δεν είναι απόλυτα σωστό το ακόλουθο:
! ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[1]
! Εύρεση πρώτης μη μηδενικής συχνότητας για αρχικοποίηση ελάχιστης
ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > 0 ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟΤΕ
ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i]
ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΑΛΗΘΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > μέγιστηΣυχν ΤΟΤΕ
μέγιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > 0 ΚΑΙ ΣΥΧΝ[i] < ελάχιστηΣυχν ΤΟΤΕ
ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Εμφάνιση αποτελεσμάτων
ΓΡΑΨΕ "Συχνότητα εμφάνισης κάθε βαθμού:"
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
ΓΡΑΨΕ "Βαθμός ", i, ": ", ΣΥΧΝ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ "Μέγιστη συχνότητα τελικών βαθμών: ", μέγιστηΣυχν
ΓΡΑΨΕ "Ελάχιστη συχνότητα τελικών βαθμών: ", ελάχιστηΣυχν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ