e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Λύσεις ασκήσεων Τράπεζας Θεμάτων


31345




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πίνακας_συχνοτήτων_ΤΘ_31345

!ΘΕΜΑ 4
!Στον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής ενός Γενικού Λυκείου
!φοιτούν 82 μαθητές/τριες. Να αναπτύξετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!4.1. Να διαβάζει τον τελικό βαθμό κάθε μαθητή/τριας στο μάθημα της Πληροφορικής,
! ελέγχοντας ότι η καταχώριση είναι μεταξύ 1 και 20. Στην περίπτωση εισαγωγής τιμής
! μεγαλύτερης του 20 ή μικρότερης του 1, το πρόγραμμα πρέπει να ζητάει νέα τιμή
!μέχρι να δοθεί έγκυρη. Να θεωρήσετε πως ο τελικός βαθμός σε κάθε μάθημα είναι ακέραιος.
!Μονάδες 7
!4.2. Με την βοήθεια πίνακα συχνοτήτων ΣΥΧΝ είκοσι (20) θέσεων, να υπολογίζει
!και να εμφανίζει την συχνότητα εμφάνισης κάθε βαθμού.
!Μονάδες 8
!4.3. Να υπολογίζει και να εμφανίζει την μεγαλύτερη και την μικρότερη συχνότητα
!των τελικών βαθμών των μαθητών/τριών. Η μεγαλύτερη και η μικρότερη συχνότητα
!εμφανίζονται μόνο μία φορά η καθεμία στον πίνακα των συχνοτήτων.
!Μονάδες 10

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, βαθμός, μέγιστηΣυχν, ελάχιστηΣυχν
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΣΥΧΝ[20] 
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΒΡΕΘΗΚΕ

ΑΡΧΗ
! Αρχικοποίηση πίνακα συχνοτήτων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΣΥΧΝ[i] <- 0
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! 4.1 Διαβάζουμε τους βαθμούς με έλεγχο εγκυρότητας
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 82
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ "Δώσε τον τελικό βαθμό του μαθητή ", i, " (1-20): "
      ΔΙΑΒΑΣΕ βαθμός
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ βαθμός >= 1 ΚΑΙ βαθμός <= 20
    ΣΥΧΝ[βαθμός] <- ΣΥΧΝ[βαθμός] + 1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! Εύρεση μέγιστης και ελάχιστης συχνότητας
  μέγιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[1] 

! Αν βάζαμε, όπως προτείνουν οι ενδεικτικές λύσεις, ελάχιστο την πρώτη θέση
! του πίνακα, υπάρχει πιθνανότητα να είναι 0, που σημαίνει ότι δεν έχει
! δοθεί κάποιος βαθμός. Άρα δεν είναι απόλυτα σωστό το ακόλουθο:
! ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[1]

! Εύρεση πρώτης μη μηδενικής συχνότητας για αρχικοποίηση ελάχιστης
  ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > 0 ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟΤΕ
      ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i] 
      ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > μέγιστηΣυχν ΤΟΤΕ
      μέγιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΣΥΧΝ[i] > 0 ΚΑΙ ΣΥΧΝ[i] < ελάχιστηΣυχν ΤΟΤΕ
      ελάχιστηΣυχν <- ΣΥΧΝ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! Εμφάνιση αποτελεσμάτων
  ΓΡΑΨΕ "Συχνότητα εμφάνισης κάθε βαθμού:"
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΡΑΨΕ "Βαθμός ", i, ": ", ΣΥΧΝ[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ "Μέγιστη  συχνότητα τελικών βαθμών: ", μέγιστηΣυχν
  ΓΡΑΨΕ "Ελάχιστη συχνότητα τελικών βαθμών: ", ελάχιστηΣυχν

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Κεντρική Σελίδα Αλλα e-μαθήματα ΑΕΠΠ Αλλη άσκηση Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
© 2025 - 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα - Βασίλειος Αναστόπουλος