e-ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Λύσεις ασκήσεων Πανελλαδικών Εξετάσεων |
!ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
!ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
!ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025
!ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
!
! ΘΕΜΑ Δ
!Στην προκριματική φάση ενός διαγωνισμού γενικών γνώσεων συμμετέχουν 100
!μαθητές, οι οποίοι απαντούν σε 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Η κάθε
!ερώτηση έχει μία (1) μόνο σωστή απάντηση. Οι δυνατές απαντήσεις είναι 'Α', 'Β'
!και 'Γ'. Κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 2 βαθμούς ενώ η λανθασμένη
!απάντηση δεν επηρεάζει τη συνολική βαθμολογία.
!Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!Δ1. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2
!Δ2. α) Να διαβάζει τις σωστές απαντήσεις χωρίς έλεγχο εγκυρότητας και να
!τις καταχωρίζει στον πίνακα ΣΑ[30] (μονάδα 1).
!Για κάθε μαθητή:
!β) Να διαβάζει το όνομά του και να το καταχωρίζει στον πίνακα ON[100](μονάδα 1).
!γ) Να διαβάζει τις απαντήσεις του σε κάθε ερώτηση και να τις καταχωρίζει
!στον πίνακα ΑΠ[100,30] ελέγχοντας ότι οι απαντήσεις είναι 'Α', 'Β' ή 'Γ'
!(έλεγχος εγκυρότητας) (μονάδες 3). Μονάδες 5
!Δ3. Για κάθε μαθητή να υπολογίζει τη συνολική βαθμολογία του με τη βοήθεια
!της συνάρτησης ΒΑΘΜΟΣ που περιγράφεται στο ερώτημα Δ5. Η συνολική
!βαθμολογία του θα αποθηκεύεται στον πίνακα Β[100]. Μονάδες 4
!Δ4. Να ταξινομεί τα ονόματα των μαθητών και τη συνολική βαθμολογία τους
!κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας. Να εμφανίζει τα ονόματα των 10
!πρώτων μαθητών. Σε περίπτωση που υπάρχουν μαθητές με την ίδια
!συνολική βαθμολογία με τον δέκατο μαθητή να εμφανίζει και τα δικά τους ονόματα.
! Μονάδες 8
!Δ5. Να κατασκευάσετε τη συνάρτηση ΒΑΘΜΟΣ, η οποία θα δέχεται ως παραμέτρους:
!- τον πίνακα ΑΠ[100,30].
!- τον πίνακα ΣΑ[30].
!- έναν αριθμό που αντιστοιχεί σε μια γραμμή του πίνακα ΑΠ[100,30]
!και θα επιστρέφει τη συνολική βαθμολογία του αντίστοιχου μαθητή. Μονάδες 6
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Θέμα_Δ_2025_Διαγωνισμος
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
Ν = 100
Ερωτήσεις = 30
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, μαθητής, Β[Ν], tempB, πλήθος
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ON[Ν], tempON, ΣΑ[Ερωτήσεις], ΑΠ[Ν, Ερωτήσεις], απάντηση
ΑΡΧΗ
! Δ2.α Εισαγωγή σωστών απαντήσεων
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ερωτήσεις
ΓΡΑΨΕ "Δώσε τη σωστή απάντηση για την ερώτηση ", i, ": "
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΑ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Δ2.β και Δ2.γ Εισαγωγή ονομάτων και απαντήσεων με έλεγχο
ΓΙΑ μαθητής ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ "Δώσε το όνομα του μαθητή ", μαθητής, ": "
ΔΙΑΒΑΣΕ ON[μαθητής]
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ερωτήσεις
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ "Μαθητής ", ON[μαθητής], " - Ερώτηση ", i, ": "
ΔΙΑΒΑΣΕ απάντηση
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ απάντηση = "Α" Η απάντηση = "Β" Η απάντηση = "Γ"
ΑΠ[μαθητής, i] <- απάντηση
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Δ3. Υπολογισμός βαθμολογίας για κάθε μαθητή
ΓΙΑ μαθητής ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
Β[μαθητής] <- ΒΑΘΜΟΣ(ΑΠ, ΣΑ, μαθητής)
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Δ4. Ταξινόμηση κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΙΑ j ΑΠΟ Ν ΜΕΧΡΙ i ΜΕ ΒΗΜΑ -1
ΑΝ Β[j - 1] < Β[j] ΤΟΤΕ
tempB <- Β[j]
Β[j] <- Β[j - 1]
Β[j - 1] <- tempB
tempON <- ON[j]
ON[j] <- ON[j - 1]
ON[j - 1] <- tempON
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Εμφάνιση 10 πρώτων με διαχείριση ισοβαθμιών
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΡΑΨΕ ON[i], " - Βαθμολογία: ", Β[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 11 ΜΕΧΡΙ Ν
ΑΝ Β[i] = Β[10] ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ON[i], " - Βαθμολογία: ", Β[i]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΒΑΘΜΟΣ(ΑΠ, ΣΑ, γραμμή): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, σύνολο, γραμμή
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΑΠ[100, 30], ΣΑ[30]
ΑΡΧΗ
σύνολο <- 0
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30
ΑΝ ΑΠ[γραμμή, i] = ΣΑ[i] ΤΟΤΕ
σύνολο <- σύνολο + 2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΒΑΘΜΟΣ <- σύνολο
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
|